where the story ends
2014. január 12., vasárnap @ 13:16
A Dal 2014 - Top 10
Végre elérkezett az az idő, hogy Magyarországra is beköszöntött a 2014-es eurovízió szezonja. Igaz a rajongóknak - mint nekem is -, már 2013 szeptember 1.-je óta tart, de azért az mégis más mikor az országodban is kezdetét veszi. Persze én még mindig nem örülök, hogy egyre jobban kezd elterjedni az országban ez az összeurópai show, mivel nálunk csak a pocskondia megy. De most nem erre szeretnék kitérni, hanem az idei 30 dalra, leginkább a top 10-es listámra.
Azt kell, hogy mondjam idén elég erősre sikeredett a mezőny, emiatt is döntöttem úgy, hogy a top 8-as listát, 10-re bővítem. Nagy reményeket fűzök az idei versenyhez, mert még ennyi jó dal egy hazai versenyben sem volt. Bár, ahogy az lenni szokott úgy idén is vannak elég gyenge próbálkozások. Ilyen például Radics Gigi dala, amit mai napig nem hiszem el, hogy svédek írtak - ennyire gyenge dal még tőlük nem hallottam. Az Extensive is elég gyenge dallal próbálkozik, de míg előbbi a rajongótáborának köszönhetően a top 8-ig biztos menetelni fog, addig a három főből álló csapattól azt hiszem, hogy már a első megmérettetésen búcsút fogunk venni. Úgy gondolom, hogy már elég sokat jártattam a "számat", pedig itt a lista a fontos, szóval jöjjön az idei top 10 - az én ízlésem szerint.

Mielőtt meghallgattam a dalt nagyon sok helyen olvastam, hogy nagyon gyenge lett, mindenki többet várt ettől a lánytól. Én kijelenthetem, hogy semmit sem vártam tőle, emiatt gondolom azt, hogy nálam nagyon is működik. Nem hinném, hogy bármi esélye is lenne kijutni, de a magyar rádiókban igenis jól szólhat ez a dal. Hiennek jót fog tenni ez a verseny, vagyis inkább a dalának.
09. - Király Linda - Everything
Míg Hien pozitív csalódás volt, addig Linda negatív. Sokkal többet vártam tőle. Hihetetlen énekes, de nagyon elrontották az egészet ezzel a középszerű nyugati dologgal. Sőt ott kezdődik, hogy az egész dal ennyire nyugati lett, ez a stílus teljesen más, mint az eurovízió dalai. Persze a sok negatív dolog ellenére a dal nem olyan rossz, de az esc-re nem juttatnám ki.
08. - HoneyBeast - A Legnagyobb Hős
A Dal előtt nem ismertem az együttest, de amikor meghallgattam a dalukat nagyon megfogott. Már elsőre. A énekesnő hangja annyira jól illik ehhez az egészhez, a szöveg pedig csodálatos. Nem is tudok mit írni, hallgassátok meg és meg fogjátok érteni, hogy miért van a listámon ez a dal.
07. - BülBüls - Minden Mosoly
Ezt a dalt - illetve előadót - mindenki ByeAlex-hez hasonlítja, pedig szerintem felesleges. A két dal annyiban hasonlít, hogy lassú. Ez egy komolyabb témát dolgoz fel, mint tavaly a Kedvesem. Persze ezt azok nem fogják észrevenni, akik csak azért vannak, hogy az interneten keresztül fikázzák a másikat.
A lényeg, hogy a Kedvesem is megvett, úgy ez is. Élvezet hallgatni.
06. - Oláh Ibolya - Egy Percig Sztár
Nem titok, ha elmondom, hogy ezt a dalt vártam idén a legjobban, szerencsére egy kicsit sem kellett csalódnom. Ibolya hangja annyira jó még mindig. A szöveg ötös, örülök, hogy végre valaki ennyire őszintén írt erről a témáról. Bármennyire is bejön ez a dal nem küldeném ki, azt nem tudom megmondani, hogy miért, de nem tenném.
05. - Bogi - We All
Bogitól lefelé már BÁRKI kijuthat az esc-re, én büszke leszek - persze akkor is, ha olyan megy ki, akit nem szeretnék. Elvarázsolt ez a dal, szöges ellentéte Bogi tavalyi dalának, nagyon jót tett neki a váltás. Egy igazán különlegességgel jött, azt hiszem, hogy ez a stílus áll neki a legjobban. Egy jó színpadkép, aztán bármi lehetséges.
04. - Király Viktor - Running Out of Time
Viktor épphogy lecsúszott a dobogóról, de az én listámon bekerült a "nagy" döntőbe, amit a tv-ben a zsűri határoz meg.
Lindához hasonlóan ő is egy nyugatiasabb dallal jött, de ez jobban működik, nem R'n'B, hanem annál egy sokkal jobb stílusú dal. Az az érzésem, ha ez a dal kijutna lehetne tarolni, lehet újra meglátogatnánk a top 10-et.
03. - Kállay-Saunders András - Running
Még decemberben arról írtam, hogy ez az év az Andrásé lehet, ezt a kijelentésemet még most sem szívom vissza. Évről-évre egyre jobb dalokkal jön Saunders, azt hiszem, hogy most jött a legjobb dallal. A téma, a dallamvezetés, a szöveg, minden nagyon jó. Remélem a színpadra is át tudja helyezni ezt az egészet, mert akkor senki sem állhat az útjába.
02. - Joni - Waterfall
A skandináv tökéletesség, mintha egy norvég dalt hallgatna az ember. Ha Joninak sikerül kijutnia Koppenhágába akkor a döntőig biztos vagyok benne, hogy senki sem állítja meg. Remélhetőleg a hangja élőben is ugyan ilyen jó lesz, valamint a színpadról sem feledkeznek meg és az is tökéletes lesz.
01. - Knoll Gabi - Sweet Memories
Nagyon örültem mikor megláttam decemberben Gabi nevét a listán. Nagyon bírom, hihetetlen személyisége van, valamint hihetetlen hangja. A Sweet Memories is egy skandináv beütésű dal, de ez mégis másabb, mint a Waterfall. Azt hiszem, hogy Gabi hangjával nem lesz probléma élőben, a színpadképre kell nagy hangsúlyt fektetni. Nem lesz egyszerű. Az én fejemben van egy ötlet, ami egyszerű lenne, de mégis hatásos.

Címkék: , ,

     az oldal tetej?re!