where the story ends
2014. március 22., szombat @ 21:26
Eurovízió 2014 - top 10
Idén a szokásosnál is gyorsabban értünk el oda, hogy minden dalt ismerünk. Már nagyon vártam ezt a pillanatot, mert tudtam, hogy akkor lekezdhetek gondolkodni, hogy milyen is legyen a top 10-em. Addig nem nagyon gondolok a listára, amíg meg nem jelenik az összes dal, persze a top 3 addigra már kirajzolódik.
Az idei versenyt a düsseldorfihoz (2011) tudnám hasonlítani. Abban az évben sem volt egy olyan dal, amire biztosan mondhattuk volna, hogy nyerni fog. A végeredmény meg szerintem mindenkit meglepett... De most nem is ez a lényeg, elkészítettem a 2014-es verseny dalaiból a saját tízes listámat. Idén az elsőt, valamint a második helyet is könnyebb volt eldöntenem, szinte egy percet sem gondolkodtam rajta - nem úgy, mint az elmúlt két évben. Nem is húznám tovább az időt, lássuk a listát. (Természetesen a magyar dalt kihagytam, nem tudnék nem elfogult lenni.)

10. - Finnország - Softengine - Something Better
Már első hallgatásra tetszett a dal, tudtam is, hogy top 10-es lesz, ennek ellenére Spanyolország választottja majdnem kiszorította a listáról. Nagyon örülök, hogy a finnek egy ilyet dalt küldenek, de nem hiszem, hogy egy kimagasló eredményt fognak elérni. A döntő biztosan összejön, de ott 15+-os helyre lehet számítani.
9. Macedónia - Tijana - To the sky
Meglepő, de ez a dal is elsőre hatott, legalábbis nekem. Ez a dalt nem nagyon kedvelik az emberek, pedig szerintem igenis jó. Míg a finneket biztosra veszem, hogy döntőznek majd, addig a macedónokban nem vagyok biztos, de nagyon remélem, hogy sikerül nekik. Megérdemelnék.
8. Olaszország - Emma Marrone - La mia cittá
Idén meglepően az olaszok nincsenek benne a top 3-ban, pedig minden évben esélyesek rá, mivel nagyon szeretem az olasz zenét. Sajnos idén nem olyan erőst dalt küldtek, mint szoktak, amit sajnálok. Persze ez sem egy gyenge dal, de az előző két évhez képest gyengébb. Azt hiszem, hogy idén rezeg a léc a top 10-be kerülésükre, de talán összejöhet.
 7. Görögország - Freaky Fortune feat. RiskyKidd - Rise up
Egy hatalmas meglepetés számomra, hogy a görögök felkerültek a listára. Amikor először meghallgattam a dalt, akkor nagyon nem tetszett a dal. A youtube-on listákat hallgatva figyeltem fel igazán a dalra, kezdett a rövid részletek alapján érdekes lenni a dal. Ismét meghallgattam és láss csodát, a listám hetedik helyéig jutottak. A helyezés pedig szerintem 20+ lesz, az ilyen dalok nem igazán szoktak bejönni az esc-n.
6.  Montenegró - Sergej Cetkovic - Moj svijet
A legnagyobb meglepetés számomra ez a dal. Sosem gondoltam voltam, hogy egy montenegrói dal a top tízes listámon lesz - főleg nem 2012 után. A dalról a tavalyi olasz jut az eszembe, ami ige szép helyen szerepelt nálam tavaly. Idén Montenegró örülhet, mert a szombati napon is hallani fogják választottjukat, sőt a top 15 is garantált nekik.
5. Németország - Elaiza - Is it right
A németek az utóbbi években nem tudnak rosszul választani, habár akkor boldogabb lennék, ha újra a 2010-es és 2012-es kiválasztó műsort használnák. Ahogy a macedón dal, úgy ez sem igazán nagy kedvenc az interneten, pedig ez is nagyon jó dal. Ennek tudatában a döntőben nekik is egy 15+-os helyet érzek, de jobbat, mint tavaly.
 4. Azerbajdzsán - Dilara Kazimova - Start a fire
Néhány kivétellel mindig a legigényesebb dalokkal jelentkeznek, vicces, hogy pont akkor nyertek, amikor a legrosszabb dalukkal neveztek. Idén beálltak a sorba és egy balladával indultak, de ez mégis kitűnik közülük, nagyon igényes lett. A top 10 idén is garantált.
3. Örményország - Aram MP3 - Not alone
Tökéletes, nagyon jó dal. A legjobb ballada idén, köszönhetően annak, hogy van benne valami egyedi. Nem gondoltam volna, hogy az örmények fognak egy ilyen dalt küldeni. Hatalmas esélyük van, én most úgy érzem, hogy nyerni is fognak. Annyi a kérdés, hogy a dubstep mennyire fog bejönni a nézőknek.
2. Egyesült Királyság - Molly - Children of the universe
Végre! Végre megmutatták a britek, hogy ők is tudnak, azt érzem, hogy idén nyerni szeretnének, ha ez bekövetkezik, akkor én nagyon boldog leszek. A dal egyszeri meghallgatás után már simán lehet énekelni, az énekesnő hangja pedig tökéletes. A top 5 biztos, kérdés, hogy nyerni tudnak-e.
 Akkor a legizgalmasabb rész, vajon ki lett az első.

A leghangulatosabb dal. Nem a legjobb, de nekem a kedvencem. Nem akar több lenni egy klisés dalnál, de hihetetlen hangulatot tud csinálni. Biztos vagyok benne, hogy május 10., a 23. fellépőnél fel fog robbanni az aréna. Azt hiszem, hogy ez akkor is megtörténne, ha nem Dániában lenne a verseny. Eredményben pedig bármi lehet, nyerni nem fognak, de a dal simán tarolhat, ott lehetnek a top 10-ben.

Címkék: ,

     az oldal tetej?re!